Retail / Hutten / Terug

Tap & Pay

Hutten heeft in samenwerking met Nokavision Software uit ’s-Hertogenbosch een innovatieve Mobiele App gerealiseerd met portaal voor marketing medewerkers op basis van Mendix low-code. Hutten kan hiermee een kassaloze ervaring aanbieden aan haar gasten. Gasten hoeven niet meer in de rij bij de kassa te staan.

Het resultaat

“In 2019 was dit de eerste op low-code gebaseerde App waarmee gasten zelf producten contactloos konden tappen en betalen. De slogan 'Met Hutten lunch je langer' werd bedacht door John Peters en Rob Steenvoorden van Nokavision.”

Gijs van Wanrooy - Hutten

Logo Hutten Tap & Pay mobile app met Low-Code

De uitdaging

Wie kent het niet, je bent in een winkel of restaurant en hebt je producten gekozen die je graag wenst te betalen. Bij de kassa staat een rij, het schiet niet op. In bedrijfsrestaurants speelt dan nog mee dat in korte tijd tientallen tot honderden medewerkers in een tijdsbestek van 1 á 2 uur komen lunchen. Zonde van je kostbare lunchtijd als je dan tijd verliest bij de kassa. Hoe kan je ervoor zorgen dat jouw gasten langer van hun lunch kunnen genieten? NIet meer in de rij bij de kassa hoeven te gaan staan. Kassaloos kunnen betalen? Je biedt gasten een Tap & Pay App aan.

TAP techniek met Near Field Communicatie

In een tijdsbestek van nog geen 6 maanden is er een innovatieve totaaloplossing gerealiseerd die de lunchervaring voor altijd heeft veranderd. Het proces begint en eindigt met de Tap & Pay app gebouwd in het low-code app platform van Mendix onder leiding van Rob Steenvoorden. Om een product toe te voegen houdt de gast eenvoudig de telefoon voor een digitaal productkaartje en het product is geselecteerd. De productkaartjes zijn Electronic Shelf Labels (ESLs). De ESLs maken gebruik van Near Field Communication (NFC). Dankzij deze techniek is tappen met een slimme smartphone app mogelijk. Smartphones zonder NFC-ondersteuning kunnen producten selecteren door de camera te richten op de unieke barcode van elke ESL.

Bezoekers aan fysieke winkels en restaurants kunnen nog leuker en beter geïnformeerd shoppen met een Tap & Pay App. Gasten hoeven niet meer in de rij bij een kassa te gaan staan. Retailers an cateraars hoeven geen kostbare kassa's aan te schaffen.
John Peters - Low-code Innovator

Enthousisme

Na live gang waren de gasten op het kantoor van Microsoft direkt blij en positief. Blij omdat de oplossing tijd bespaart door niet meer te hoeven wachten in de rij bij een kassa. De oplossing die is bedacht om naast het kunnen betalen in de App ook te kunnen betalen vanuit de App op een onbemande pinterminal is waanzinnig mooi en kosteneffectief gebleken. Blij omdat gasten voortaan hun eigen bestelhistorie, voedingstips en adviezen over gezond eten direkt in de Tap & Pay App konden ontvangen. Goed voor het milieu ook is dat kassabonnen niet meer geprint worden. Hoeveel bomen heeft dat bespaard?

Over Hutten

Hutten is oorspronkelijk gestart als Bakkerij in 1929. Bij Hutten draait alles om bijdragen aan geluk. Daarom zetten de samenwerkers van Hutten zich elke dag in voor een betere toekomst, bevorderen ze gezond eten en zet Hutten zich in voor sociale gelijkheid. Zo zijn de samenwerkers van Hutten echt van betekenis!

Nokavision heeft de applicatie technisch ontwikkeld en de integraties met de ESLs, Pin terminals en On-line betaaldiensten gerealiseerd. Nokavision heeft in één week tijd een functioneel concept uitgewerkt waaruit duidelijk naar voren kwam dat Nokavision zich heel goed kon verplaatsen in de wereld van business service catering.”
Kevin Renerie - Hutten

T
Copyright ©2024 • Web Partner Clarify Consult • alle rechten voorbehouden